טיפים לשנת יופי טובה ויעילה

שנת יופי היא לא משהו שקיים רק באגדות, היא הבסיס לגוף בריא, נפש בריאה וכן – גם למראה בריא, רענן וזוהר. בואי לקרוא למה שינה כל כך חשובה למראה החיצוני שלך

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

מאת: מערכת אתר לק


אין כמו שינה טובה וארוכה, חיונית לשמירה על גוף בריא ונפש בריאה, אבל אולי תופתעי לגלות שהיא גם חיונית לשמירה על המראה החיצוני שלך. במהלך השינה הגוף שלנו, בין היתר, גם מרפא את עצמו, לכן דרמטולוגים רבים מקשרים בין שינה לבין מצב עור הפנים שלנו ולכן גם ממליצים למרוח את קרם הפנים הטוב והיעיל ביותר שלנו – רק לפני השינה. שינה טובה וארוכה יעילה במניעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, נפיחות ושטפי דם באזור הפנים וגם מסייעת בתהליך החלמת העור מפצעים, פריחות וגירויים שונים בעור.

אנשי המקצוע טוענים שבכדי ליהנות מכל היתרונות שיש לשינה טובה להציע, עליך לישון לפחות 8 שעות בלילה. לצערנו במציאות של ימינו, עם הילדים, העבודה, הבילויים, הסידורים והחיים באופן כללי – מעטות מאיתנו מצליחות לישון באמת 8 שעות בלילה, אולי 6 במקרה הטוב.

לפניכן מספר טיפים חשובים, שיסייעו לכן לישון שנה טובה, ארוכה ואפקטיבית:

1. אם את סובלת מהפרעות שינה, הקפידי להתעמל לפחות 20 דקות ביום. גם פעילות גופנית קצרה תעזור לגופך להפיג מתח שעלול להפריע לך במהלך השינה ולגרום לך ליקיצות מרובות.

2. הימנעי מלאכול ארוחות כבדות לפני השינה, קיבה פעילה עלולה להפריע לכן לישון שינה שקטה ורגועה. ההמלצות הן לא לאכול לאחר השעה 19 בערב, אך מכיוון שזה לא ממש מציאותי, פשוט השתדלו לא לאכול כשעתיים לפני השינה.

3. הקפידי על תאורה מינימלית בעת השינה, אם יש צורך בהשארת אור לילדים או עבור יתר דיירי הבית, השתדלי להשאיר אור מרוחק שלא יציק לעינייך ולא יאיר את החדר.

4. שמרי על טמפרטורת חדר מתאימה, הטמפרטורה האידאילית היא כ-24 מעלות – לא חם מדי, לא קר מדי.

5. חדר השינה נועד לשינה, השתדלי לפני השינה לא לקרוא, לא לצפות בטלוויזיה, לא לעבוד על הלפ-טופ, לא לקפל כביסה ובאופן כללי לא לבצע שום פעילות מעוררת או לא מרגיעה.

6. הימנעו משתיית קפאין או אלכוהול לפני השינה, לפחות כשלוש שעות אם לא יותר, הדבר עלול לגרום לשינה לא רציפה, ליקיצות מרובות.

7. בחרי שעה קבועה לשינה והשתדלי לחשב אותה כך שתמיד יהיו לך 8 שעות פנויות לשינה.

8. ובהמשך לסעיף הקודם, השתדלו להיכנס בכל יום למיטה באותה השעה.

9. אל תתעוררי בלחץ, הקפידי להתעורר בכל בוקר בשעה קבועה והשאירי לעצמך כמה דקות להתעורר בנחת, מבלי לקפוץ ישר מהמיטה על הרגליים ולהתחיל ולהתחיל להתרוצץ.

10. במקום לכוון את השעון המעורר שיצפצף בכל 10 דקות בבוקר במשך שעה – פשוט לכי לישון שעה מוקדם יותר.

לא באנר כדי להציג

11. אם החסרת שעות שינה השלימי אותן מיד ואל תחכי לסוף השבוע בכדי לבצע השלמות.

12. אם יש לך אופציה – תיהני משנת צהריים. נשים רבות יכולות להרשות זאת לעצמן טכנית, אך לא מרשות לעצמן לעצור את התנהלות היום ופשוט לנוח.

13. השתדלי לבצע פעילות גופנית בין השעות 17-19 בערב.

14. גם אם אתן ממש חייבות לדעת מה השעה – אל תשנו עם שעון בחדר, הדבר יגרום לכן להתעורר, להציץ בשעון כל הזמן ויפריע לכן בתהליך.

15. השתדלי לשמור על סביבת שינה שקטה, אם יש בחדר מכשיר שמזמזם, מרעיש, מתקתק – הוציאי אותו מן החדר.

16. השתמשי בצבעים רכים, פסטליים לצביעת הקירות בחדר והימנעי מלצבוע את הקירות בצבעים עזים, דומיננטיים כגון אדום, סגול, ועוד.

17. אם בן הזוג נוחר – גרמו לו לטפל בכך. גם בשבילו וגם בשבילך.

18. אם המיטה שלך לא נוחה, הכריות או השמיכה – החליפי אותם.

19. כאשרת הולכת לישון התלבשי לשינה. אל תבזבזי כסף ואנרגיות על בחירת פיג'מות אופנתיות, יותר חשוב שיהיו נוחות, מאווררות, לא לוחצות ומחממות במידה המתאימה.

20. צרי לעצמך טקס שינה, ממש כמו לתינוקות, לדוגמה – מקלחת, מריחת קרם גוף מרגיע, לבישת פיג'מה, נשימות מרגיעות במיטה ועוד.

21. ילדים הם שמחה אבל הם צריכים לישון בחדר משלהם ואתם צריכים את השקט שלהם. זה חשוב עבורם, חשוב עבורכן וחשוב לזוגיות שלכן.

22. את לא נרדמת? מתהפכת במיטה?  קומי! עשי סיבוב בבית,  שתי מים וחזרי בחזרה. אם תמשיכי להתהפך ולהסתובב רק תהפכי לעצבנית יותר.

 

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *