מה כדאי לדעת על הופעת קמטים ומניעתם?

מה הם קמטים? מדוע הם מופיעים? וכיצד ניתן לטפל בהם ולמנוע את הופעתם?

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

מאת: מערכת אתר לק

לא נעים להודות, לא קל לדמיין, אבל כולנו נאלץ להתמודד עם קמטים בבוא היום. אצל חלק מאיתנו היום הזה עוד רחוק מלהגיע, חלקנו נלחמות כבר בתהליך בעוז, בעוד חלק מאיתנו פשוט הרימו ידיים ולמדו לחיות עם הגיל והקמטים בכבוד.

קמטים הם חלק מתהליך טבעי ונורמלי של הזדקנות גוף האדם עם דגש מיוחד על העור. לכן אין באמת לאן לברוח, ניתן רק לנסות למזער נזקים ולדחות את הקץ.

קמטים מופיעים לרוב באזורים ספציפיים, כגון – צידי העיניים, סביב לפה, במצח, בכפות הידיים ועוד. תהליך היווצרות הקמטים טמון בעצם בכך שהעור ההולך ומזדקן ולכן נעשה רפוי יותר – קיימת פגיעה בסיבי הקולוגן, תאי האלסטין מאבדים מגמישותם והגוף מייצר פחות תאים מסוג זה (לכן העור נראה פחות מתוח). בנוסף לכך, מבנה הרקמות וכמו כן כלי הדם – הופכים לגלויים יותר מבעבר, דבר המבליט כל קמט ופגם בעור.

גם לשרירי הפנים יש חלק בחגיגת ההזדקנות, כך לאחר שנים של חיוכים, פרצופים ותזוזות רבות של שרירי הפנים, גם הם נחלשים.

על קמטים ואורח חיים בריא

אז נכון, לכולנו יהיו קמטים, אך לדרך בה אנו חיים את חיינו ושומרים על גופנו יש משקל חשוב בסיפור. אנשים אשר לא שומרים על תזונה מאוזנת, מעשנים, נחשפים לשמש ללא הגנה, אנשים הסובלים ממתח נפשי ועוד – נמצאים בקבוצת סיכון להופעת קמטים בגיל צעיר יותר וכמו כן הם עלולים לסבול מקמטים רבים יותר.

לעומת זאת, אנשים בעלי גנטיקה טובה, יכולים לעשות מה שירצו ותופעת הקמטים תתקוף אותם בגיל ממש מאוחר.

כיצד ניתן לנסות למנוע את הופעתם של הקמטים ולמזער נזקים?

קיימים מספר דברים שניתן לעשות:

1. בוטוקס – מחקרים מראים כי במידה ומתחילים להזריק בוטוקוס בגיל צעיר, העור נשאר חלק ויפה יותר למשך זמן ארוך. כמובן שאסור להשתגע, להזריק ללא צורך או להזריק כמויות גדולות יותר שעלולות להשאיר את הפנים שלכן, מתוחות, הדוקות מדי ללא הבעה.

2. לא לעשן.

3. להגביל את צריכת האלכוהול.

4. בכל חשיפה לשמש יש להגן על העור באמצעות כובע ומריחת קרם הגנה.

לא באנר כדי להציג

5. התפריט היומי שלכן צריך להיות מאוזן ובריא, עשיר בויטמין (שיפון, אורז, ברוקולי, צנון, אבוקדו, ביצים, כבד ועוד). כמו כן הרבו לאכול דגים, פירות, ירקות ודגים. דגים עשירים בחומצ תהשומן אומגה 3 שיעילה בשמירה על העור. שלבו סויה בתפריט היומי שלכן, סויה עשירה בחומרים הדומים להורמון האסטרוגן הנשי, שעם השנים פוחת וחשוב גם לעור.

6. הימנעו מדיאטות קיצוניות  – מירידה מהירה במשקל שאחריה לבטח תגיע גם עליה מהירה במשקל.

7. הקפידו להעניק לעור הפנים שלכן לחות מספקת, עור יבש וסדוק נוטה גם להתקמט מהר יותר.

8. מומלץ לישון על הגב (עד כמה שניתן). כאשר ישנים על הבטן לעתים מתעוררים עם קמטי שינה שבעתיד יהפכו לקמטים של ממש.

9. אם אתן סובלות מבעיות ראייה הקפידו להרכיב משקפיים. במידה ואל תעשו זאת תתאמצו לראות והמאמץ גורם לכווץ העיניים וליצירת קמטים קטנים באזור העיניים.

10. אל תרבו בשטיפת הפנים, הדבר גורם להיווצרות יובש ומסיר שכבות אשר מגינות על עור הפנים. ממש כשם לאחר יציאה מאבטיה ארוכה העור שלנו נוטה להיות מקומט כך גם כאשר מרבים לשטוף את הפנים. לאחר שטיפת הפנים הקפידו גם למרוח קרם לחות.

11. הקפידו לצרוך ויטמין C, ויטמין זה משפר את ייצור הקולגן, מסייע בטיפול כתמי פיגמנטציה ובכלל מועיל למראה הפנים. ויטמין C גם משמש למניעת היווצרות כתמים וקמטים חדשים.

12. בגיל המעבר חשוב להקפיד לקחת את הטיפול ההורמונלי שלכן באופן קבוע, הדבר יסייע לכן לשמור על רמות אסטרוגן וקולגן טובות ויעכב את קצב הופעת הקמטים.

13. השתמשו בקרמים המכילים פנטפפטידים, שהם בעצם חלבונים קטנים החודרים לעור והופכים את השימוש בקרם ליעיל יותר.

14. שימוש ברטין A יכול לתקן את נזקי השמש וגורם לייצור קולגן מוגבר, דבר הגורם לעור הפנים להראות חלק ורענן יותר.

15. השתמשו בתכשירי טיפוח המכילים איידבנון, תכשירים על בסיס זה יעילים בהפחת היובש בעור ומסייעים בהפחתת הקמטים.

16. בצעו טיפולי פילינג על בסיס חומצות אלפא הידרוקסיות. מדובר בחומצת פירות אשר מסירה תאים מתים מהעור ומצמצמת את מראה הקמטים הקטנים. בנוסף החומצות נחשבות גם כיעילות בשיפור ייצור הקולגן.

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *