דברים שצריך לזכור כשמתחילים עבודה חדשה

אל תתחברי מהר עם כולם, אל תאחרי וממש אל תבני על חופשה בזמן הקרוב. בכתבה זו דברים שכדאי שתזכרי טוב טוב כאשר את מתחילה עבודה חדשה

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

מאת: מערכת אתר לק

nj

רגע לפני שאת נכנסת ברגל ימין לעבודה החדשה שלך, כדאי לזכור כמה דברים. החל מהבגדים ועד לכישורי השיחה שלך, כל העיניים יהיו נשואות אלייך למשך השבועות הקרובים. אז אם את מתחילה להרגיש את השילוב המוכר הזה של לחץ והתרגשות, הטיפים האלה יעזרו לך להתחיל את הפרק הזה של חייך בקלות יתרה.

1. שימי לב לפרטי הלבוש שלך – הדבר הראשון שחשוב לזכור כשמתחילים עבודה חדשה, הוא להתלבש בהתאם לסביבה. כלומר – רצוי לשמור את הסיבוב בקניון לשבוע שאחרי תחילת העבודה. בדקי היטב מה לובשים העובדים האחרים במשרד, ומה לובש הבוס (או בוסית?), ותשתדלי לשמור על לבוש פשוט ולא צעקני. אפילו אם שאר העובדים לבושים בצורה מרושלת, כדאי לשמור את הג׳ינס בארון עד שתהיי בטוחה שהוא מתאים לסביבת העבודה שלך.

2. אל תאחרי – אם את גרה בעיר, יש פקקים בבוקר. אם את גרה מחוץ לעיר, יש פקקים בבוקר. לכן – תתרגלי לצאת מוקדם מהבית לפחות בשבועות הראשונים לעבודה. אם את רואה שאת מגיעה מוקדם מדי לעבודה, קני לך כוס קפה וחכי לתחילת היום. עדיף להגיע חצי שעה מוקדם יותר בנחת, מאשר להתמודד עם בוס עצבני על האיחורים שלך.

לא באנר כדי להציג

3. בדקי את עצמך שוב ושוב – כשמתחילים עבודה חדשה, יש נטייה לעשות טעויות. בדקי כל דבר שאת עושה בשבע עיניים, וקראי כל מייל פעמיים לפני שאת לוחצת על ״שלח״. כל טעות שאת עושה בשבועות הראשונים של העבודה, היא כמו דגל אדום למנהל החדש שלך. לא תצליחי להתקדם בחברה, אם הממונים עלייך יחשבו שאת מתקשה בשליחת אי-מייל פשוט.

4. אל תתחברי עם העובדים האחרים בינתיים – הבחורה שיושבת לידך אוהבת את אותן תוכניות הריאליטי שאת מכורה להן, והבחור בשולחן ממול ממש חתיך. זה נהדר, אבל לפני שאת מתחילה לחלוק פרטי רכילות במשרד, כדאי שתוודאי שאכן מדובר באנשים שאת יכולה לסמוך עליהם. והכי חשוב – שמרי את השיחות על המנהל לחברות שמחוץ למשרד.

5. שאלי שאלות – אחד הדברים החשובים בעבודה חדשה הוא לשאול הרבה שאלות. בין אם את צריכה עזרה עם משימה כלשהי, או סתם מתעניינת לכמה ימי חופשה את זכאית בשנה, אל תהססי לשאול. רק תוודאי שאת מפנה את השאלות האלה למנהלת כשהיא פנויה לכך, ולא טובעת בין עשרות מסמכים וטלפונים.

6. אל תבני על חופשות בזמן הקרוב – אם החברה הכי טובה שלך מתה לנסוע לתאילנד, כדאי שתימנעי מהמחשבה על הצטרפות לטיול הזה, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר. אפילו אם הציעו לך זכאות לשבועיים של חופשה, אל תמהרי להשתמש בהם. את רוצה שיעריכו את ההתמדה שלך, אז תשמרי את החופשה למועד מאוחר יותר.

7. הפכי את פרופיל הפייסבוק שלך לפרטי – רצוי מאוד לשמור את החיים האישיים מחוץ למשרד, לפחות בתקופה הראשונה לעבודתך החדשה. אולי הבוס הקודם שלך היה חייכן ונחמד, אבל לא בטוח שהבוס החדש ישמח לראות את התמונות שלך שיכורה בפאב מיום שישי האחרון. אז, ליתר ביטחון, תנעלי את הפרופיל שלך לחברים בלבד.

עם העצות האלה, אין ספק שתצליחי לעשות רושם טוב בעבודה החדשה שלך כבר מהיום הראשון.

יש לך עצות נוספות? שתפי אותנו בתגובות

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *