מה הקשר בין ליפסטיק למשבר כלכלי?

גם כאשר המינוס חוגג והבנק קורס נשים ממשיכות לקנות שפתונים ואפילו יותר. ממחקרים עולה כי נשים מאמינות כי שפתיים אדומות וחושניות הן הדבר שיסייע להן להשיג גבר אמיד שיציל אותן ממצבן הכלכלי הקשה

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

מאת: מערכת אתר לק

אפקט הליפסטיק היא תופעה עליה התפרסמו מאות מחקרים ומאמרים, אשר הוקדשו כולם למצב אשר מציג התנהגות נשית משונה, זאת בשל העובדה שבעת משבר כלכלי חלה עלייה במכירת השפתונים. מסתבר שדווקא שמצב רוחם של האזרחים ירוד, אין כסף, המשק במיתון וכולם חוסכים – נשים קונות שפתונים יותר מתמיד.

התופעה נחשפה ונחקרה לראשונה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, בתקופת השפל הגדול. כעת, בגיליונו האחרון של כתב העת לפסיכולוגיה אישיות וחברתיות, פרסם מחקר המוכיח שוב כי זמנים של מצוקה כלכלית משפיעים על הרגלי הרכישה של נשים בכל הנוגע למוצרי היופי שלהן. מהמחקר עולה כי בתקופה של פעילות כלכלית מואטת, הפניית חלק נכבד מהתקציב האישי למטרות טיפוח מצטיירת כהשקעה חכמה. החוקרים טוענים כי לא מעט נשים בטוחות כי פעולה שכזאת שתסייע להן לכבוש את ליבם של גברים עשירים, אשר יכולים להעניק להן יציבות כלכלית החסרה בחייהן.

דהאבל ג'ושי, אנליסט בכיר בחברת RAB קפיטל, טוען כי מהתבוננות בנתוני המכירות של יצרניות הקוסמטיקה הגדולות בעולם: 'לוריאל', 'ביירסדורף' ו'שיסיידו', ועוד, ניתן להסיק כי אכן כך המצב ובהחלט ואכן מהנתונים עולה כי "אפקט הליפסטיק" חזר.

לא באנר כדי להציג

[slideshow id=21 w=300 h=500]

מדד הליפסטיק
המחקר "הגברת יופי בשקיעה כלכלית: זיווגים, בזבוזים ואפקט הליפסטיק", נערך על ידי חוקרים ממספר אוניברסיטאות בארה"ב. מהמחקר עולה כי ככל שהכלכלה לא יציבה, כך נשים מוציאות יותר כסף על מוצרי יופי.

טלי פרידמן, מומחית לפסיכולוגיה של הצרכן, אינה מתפלאת. "לא מזמן צפיתי בטלוויזיה בסרט שנקרא 'ליפסטיק' ומסופר בו על אישה שמתמודדת עם מחלת הסרטן,אבל על דבר אחד היא מתעקשת כל יום, למרוח ליפסטיק אדום על השפתיים. בתקופות קשות של מיתון וחוסר ודאות אנשים מרגישים שהשליטה על חייהם נלקחה מהם והם רוצים להחזירה. טקסים כמו מריחה של ליפסטיק, גורמים לתחושה של חזרה לשליטה. הנה אני יכולה להמשיך להיות מטופחת ולהרגיש טוב עם עצמי, ובחלק הזה של חיי אף אחד לא יתערב לי".

מומחי איפור סבורים כי קיים היגיון בנתוני המחקר ומספרים כי בניגוד למוצרי איפור אחרים, כוחו של הליפסטיק טמון בכך שיש ביכולתו לשוות לאישה מראה חושני וסקסי. לאור תוצאות המחקר אין זה פלא שנשים מוצאות תקווה באשר למצבן הכלכלי בשפתון.

המאפר בועז שטיין, טוען כי גברים אמנם מעדיפים לראות נשים בעלות שפתיים מאופרות, סקסיות וחושניות, אך הם מעדיפים לנשק את השפתיים כאשר הן עירומות מצבע.

יעקב ברדה, סמנכ"ל השיווק של חברת האיפור 'גולדן רוז' מוסיף כי שפתונים, מאז ומתמיד, היוו מוצרים אותם רוכשים ברכישה אימפולסיבית לדבריו נשים קונות בשנה, בממוצע, כשישה ליפסטיקים, זאת ככל הנראה מכיוון שחווית הקנייה יוצאת תחושה של התרוממות רוח והליפסטיק נחשב למוצר איפור זול יחסית, אשר האפקט והתמורה שלו גדולים.

השפתון. מאז ולתמיד
רוית אסף, מאפרת ומנהלת רשת בתי ספר לאיפור מקצועי, טוענת כי גם בתרבויות קדומות השפתיים בעלות הצבע האדמדם נחשבו לסממן של יופי ומיניות. אפילו לפני כ-5,000 שנים, בתקופת בבבל הקדומה, נשים היו מרסקות אבני מינראל בפיגמנט אדום, זאת בכדי להאדים את שפתותיהן ולצוד גבר נחשק.

איך יהיה לך חיוך מושלם? לכתבה לחצי כאן
10 טיפים שיהפכו אותך לסקסית בשניות – לכתבה לחצי כאן 

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *