מאכלים טבעיים לשמירה על הבריאות

לפניך רשימה של 7 מאכלים בריאים ומזינים, שכדאי לך לשלב באופן קבוע בתפריט היומי שלך בכדי לשמור על בריאותך

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

מאת: מערכת אתר לק


healthy

בתקופה האחרונה נראה שיותר ויותר אנשים מתחברים לצד הטבעי שלהם, ומחליפים את התזונה היומית שלהם בתזונה טבעית שתורמת לבריאות. הנה 7 מאכלים בריאים שכדאי לכל אחת להכניס לתפריט באופן קבוע.

1. זרעי צ׳יה – זרעי הצ׳יה הפכו בשנים האחרונות לאחד הרכיבים הטבעיים הבריאים ביותר, מכמה סיבות. אלו זרעים קטנים ואכילים, ששימשו במשך מאות שנים כזרעי מאכל בתרבות המאיה והאצטקים. הם מכילים פחמימות טובות, חלבון, סיבים תזונתיים וחומצת אומגה 3, והכי חשוב – גורמים לך להרגיש שבעה. אפשר להשתמש בהם במאכלים צמחוניים, להוסיף ליוגורט או לפזר אותם מעל קערת שיבולת שועל.

2. אבוקדו – בעל תכולת פחמימות נמוכה, אבל מלא באשלגן (אפילו יותר מבננה). חומצות השומן שנמצאות באבוקדו מצויינות לבריאות הלב. ניתן לאכול אותו כתוספת כמעט לכל מאכל – מומלץ עם חביתות, עוף בגריל וכל רעיון אחר שיש לכן.

לא באנר כדי להציג

3. שמן קוקוס – אמנם רבים מכירים את השימוש בשמן הקוקוס כתורם לעור, אבל ניתן להשתמש בו גם למאכל. השמן הוכח כמסייע לשרוף יותר שומנים, למניעת מחלות וזיהומים ולהפחית את הסיכון למחלות לב. ניתן להשתמש בו לטיגון ביצה, או אפילו לאידוי וטיגון ירקות, כמו תרד.

4. אשכוליות – לא רק שהן מלאות בויטמין סי, האשכוליות עוזרות לשלוט על רמת התיאבון של הגוף באופן טבעי. לכן – במקום לסכן את הבריאות עם כל מיני כדורים דיאטטיים ותוספי תזונה, קחי אשכולית לדיאטה טבעית ובריאה.

5. אגוזים – הקטנטנים האלה מלאים בחלבון, עשירים באומגה 3 ובסיבים. הם יכולים לשמש כחטיף נהדר בין הארוחות, למלא את החלל הקטן הזה בבטן, במקום חטיפים מתוקים שלא תורמים כלום.

6. תרד – הירק הזה מלא בוויטמינים איי, בי וסי, בנוסף לסיבים תזונתיים, ברזל, חלבון ותוספים חיוניים אחרים -אבל בעל ערך קלורי נמוך. אכילה מרובה של תרד כמה פעמים בחודש אפילו מומלצת!

7. שיבולת שועל – מחפשת ארוחת בוקר משביעה ובריאה? כדאי לך לנסות שיבולת שועל. היא מוכחת כמסייעת להורדת כולסטרול רע ולחץ דם גבוה, ומלאה באנטי-אוקסידנטים שיעזרו להילחם ברעלים שמסתובבים לך בגוף. ולא פחות חשוב – משביעה מאוד.

קשה לשנות הרגלים ולהתחיל לאכול בריא, אבל ברגע שתתרגלו לצרוך אוכל מזין במקום מזיק -תרגישו את השינוי בגוף מיד.

איך אתן אוהבות לשמור על הבריאות? שתפו אותנו.

Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Facebook

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *